Copywriterův hell aneb Čemu se ve svých textech vyvarovat
Jsou věci, které když dobrý copywriter uslyší nebo uvidí, oči se mu protočí, koutky začnou cukat do nechtěného úšklebku, a možná mu dokonce naskočí husí kůže. Právě proto nás pořád dokola překvapuje, jak často se tyto nešvary objevují.
Tady je 5 copywriterských red flagů, které ve WeBetter rozhodně netolerujeme. A ani vy byste je neměli chtít ve svých textech.
1. Vaše vágní “řešení”
Tohle slovo zní jako něco důležitého, ale vlastně neříká vůbec nic. Co si má zákazník představit pod „řešením v oblasti mobility“? Řekněte mu rovnou, co nabízíte. Že jsou to třeba sdílená kola pro firmy i města. Protože kolo, firmu i město si všichni dokážeme na první dobrou představit a nabízenou službu si jednoduše propojit s naší potřebou.
2. „Víc než jen…” a další copy klišé
Víc než jen káva. Víc než jen appka. Víc než jen značka. Co takhle zkusit něco víc než jen frázi, která už nikoho neoslní? Pokud je váš produkt opravdu víc, dejte to vědět důkazem, příběhem, emocí. Na tohle zákazníci slyší.
3. Sliby bez důkazů
Podobně to je i u všech “nej”. Jsme nejlepší, nejrychlejší, nejspolehlivější. A to říká kdo? Bez recenzí, case study nebo reálných čísel to zase zní jako prázdné sdělení. A ty víme, jak (ne)fungují. Pokud něco tvrdíte, podpořte to. V dnešní době totiž nestačí jen slibovat. Je potřeba důvěru budovat. A právě důvěra pak dá vaší značce šanci vyniknout.
4. My, my, my… a zákazník nikde
Značky o sobě rády mluví. Hlavně velké korporáty, co toho už mají spoustu za sebou. Jsme na trhu od roku XY, máme zkušený tým odborníků a vlastní, hluboce promyšlenou filozofii. Ale co z toho má zákazník? Zkuste své úspěchy příště otočit a místo „Na trhu jsme už 25 let.“ řekněte radši třeba „Už 25 let pomáháme lidem bydlet ve vlastním.“
5. Až moc formální jazyk u značek, které chtějí být lidské
„Více“, „rovněž“, “též” nebo dokonce “či”. Zní to jako něco, co by řekla značka, která prodává lifestyle? Asi spíš ne. Jazyk, kterým značka mluví, by měl odpovídat její osobnosti. Pokud má být přirozená, přátelská a uvolněná, neměla by psát jako naše češtinářka ze základky. Pišme, jak mluvíme. A když si nejsme jistí, přečtěme si to nahlas. Tak většinou hned poznáme, kde to drhne.
Máme v tom jasno?
Copywriting rozhodně není o tom mít text vystřižený jako z jazykové příručky. Vaše texty mají rezonovat, bavit, inspirovat, prostě vyvolávat emoce a v neposlední řadě prodávat.
Nevíte jak na to? Ozvěte se nám! Ve WeBetter víme, že každé slovo má svou váhu, a tak nikdy nespadne do prázdna.