Jaké nové funkce nám Instagram za poslední dobu představil?
Rozšíření Instagram Marketing API
Instagram Marketing API umožňuje platformám třetích stran plánování a zveřejňování reklam, přičemž tento nový přírůstek poskytuje více způsobů, jak přizpůsobit své IG reklamy označením produktů přímo ve vašich aplikacích pro správu sociálních sítí. Instagram v průběhu roku také přidal umístění reklam ve vyhledávání prostřednictvím rozhraní API v březnu a plánování příběhů prostřednictvím rozhraní Instagram Graph API v květnu. Nyní tedy máte mnohem více způsobů, jak spravovat své IG reklamy a organický obsah.
Instagram přináší novinky do stories
Instagram testuje tři novinky ve stories. Nearby feed, který podporuje místní podniky, custom nálepky z fotografií objektů a highlight komentářů z příspěvků na profilu.
Nearby feed
První novinkou je nová funkce, kde se zobrazuje obsah zveřejněný v dané lokalitě. Nová funkce “Nearby” zvýrazní veřejný obsah od uživatelů a firem ve vašem okolí. Cílem je zvýšit angažovanost uživatelů a podpořit propagaci místních podniků. Funkci můžete nalézt na hlavní stránce Instagramu vedle sdílených stories.
Custom nálepky
Druhou funkcí je vytváření výřezů objektů přímo z vašich fotek, jako je tomu na iPhone zařízeních. Samolepka se následně uloží v engagement nástrojích stories a lze jí opětovně využít. Nový nástroj dokáže identifikovat konkrétní objekty na fotce, izolovaně je vystřihnout a vložit do obsahu. Podle Instagramu bude možné vytvářet nálepky nejen z vlastních fotografií v galerii mobilního zařízení, ale také z relevantních obrázků, které vidíte veřejně na Instagramu. Kromě stories pak můžete tyto nálepky použít i ve videích reels.
Highlight komentářů příspěvků
Třetí novinkou je možnost zvýraznit vybraný komentář u příspěvků ve vašem stories. Díky sdílení vybraných komentářů ve stories, můžete vybudovat pevnější pouto s vašimi sledujícími a zvýšit tak hodnoty engagement metrik profilu.
Přivítejte ankety v komentářích
Instagram umožní uživatelům přidávat interaktivní ankety ke komentářům u příspěvků ve feedu a videí reels. Ankety samy o sobě nejsou na Instagramu ničím novým, protože již dříve byly dostupné ve stories a zprávách. Avšak tato jednoduchá a zábavná forma interakce se osvědčila a stala se oblíbeným nástrojem pro sdílení názorů a zapojení se do obsahu ostatních uživatelů. Tato novinka může být pro tvůrce a firmy skvělým způsobem, jak získat zpětnou vazbu a zvýšit interakci s publikem.
Další pokus o zviditelnění “Notes”
Poslední novinkou v našem článku je možnost přidávat videa do poznámek v záložce zpráv. Tato funkce by měla oživit poznámky a pomoci jim vyniknout mezi ostatním obsahem. Instagram věří, že tato nová možnost bude mít zvlášť úspěch u mladšího publika, které již v minulosti projevilo zájem o poznámky. Mladí uživatelé sdíleli poznámky desetkrát častěji než starší uživatelé, a více než 20 % poznámek vytvořených mladými uživateli se dočká i odpovědi od ostatních uživatelů. Tato novinka zahrnuje krátká videa, což by mohlo být pro mladší generace zvlášť atraktivní, protože mezi nimi jsou nejvíce rozšířené.
Ankety v komentářích a přidání videí do Notes jsou nyní postupně zaváděny na Instagramu a brzy budou dostupné globálně. S těmito novými funkcemi by měl být Instagram zábavnější a interaktivnější prostředí ke každodennímu používání.