Letošní trendy v marketingu a komunikaci značek

11. Jan, 2024

Každý rok sledujeme, jak se svět v marketingu neustále vyvíjí a v roce 2024 jsme se dostali do bodu, kdy inovace a technologický pokrok nejenže formují, ale i určují směr našich pracovních postupů a strategií komunikace. V tomto článku prozkoumáme pět klíčových marketingových trendů pro letošní rok, zaměříme se na to, jak každý z nich ovlivňuje náš pracovní přístup, způsoby komunikace se zákazníky a jak přispívají k vytváření hodnot pro naše značky. 

Konverzační marketing s AI chatboty

Jsou pryč doby, kdy zákazníci trpělivě čekali na odpovědi. Prostřednictvím chatbotů a virtuálních asistentů poháněných umělou inteligencí značky oslovují spotřebitele v reálném čase, odpovídají jim na dotazy a stížnosti a celkově řídí procesy nakupování. Takové konverzace řízené umělou inteligencí poskytují bezproblémový a personalizovaný zážitek, zvyšují spokojenost zákazníků a následně mají za následek i zvyšování konverzí. 

Chatboti se stávají stále sofistikovanějšími a schopnějšími porozumět a reagovat na specifické potřeby zákazníků. Značky budou investovat do vývoje chatbotů, kteří nejenom odpovídají na otázky, ale také aktivně doporučují produkty, nabízejí personalizované rady a asistují zákazníkům po celou cestu nákupního procesu.

Tato personalizace a rychlá komunikace přes chatboty budou klíčovými faktory v konkurenčním prostředí. Kromě toho budou chatboti pomáhat značkám sbírat cenná data o zákaznících a jejich preferencích, což umožní ještě lepší cílení a úspěšnější marketingové kampaně. Konverzační marketing s AI chatboty bude tak bezesporu jedním z nejvýraznějších trendů v oblasti marketingu pro rok 2024. 
 

 

Virtuální a rozšířená realita v marketingu  

Hranice mezi digitálním světem a realitou se stává stále tenčí díky nezastavitelném pokroku ve virtuální realitě (VR) a rozšířené realitě (AR). Obě zmíněné technologie nabízejí obchodníkům jedinečnou příležitost vytvořit pohlcující a nezapomenutelné zážitky se značkou. Ať už jde o prohlídku showroomu ve VR nebo aplikaci využívající AR, která uživatelům umožní vizualizovat, jak bude vypadat jejich vysněný nábytek přímo u nich v obývacím pokoji.

Jak se obě technologie stávají stále více dostupnějšími a populárnějšími, můžeme jen očekávat, že je značky začlení do svých marketingových kampaní. Vývojáři budou pracovat na vytváření ještě více interaktivních a realistických zážitků, které přitáhnou a angažují zákazníky na nových úrovních. Tyto technologie také umožní značkám vyprávět příběhy a sdílet zprávy způsobem, který bude pro spotřebitele zajímavý a zapamatovatelný. 
 

 

Udržitelnost a etický marketing 

Moderní spotřebitel se nezajímá pouze o nákup produktu nebo služby, ale chce porozumět hodnotám značky, a to zejména pokud jde o environmentální a sociální odpovědnost. Tento trend, vyvolaný globálními výzvami, jako je změna klimatu a sociální nespravedlnost, vedl k nárůstu značek propagujících své iniciativy v oblasti udržitelnosti a přístup k planetě Zemi samotné. Více se zaměřují např. na ekologické obaly, znovu využití starých produktů nebo fair trade zdroje.

V roce 2024 bude udržitelnost a etický marketing hrát ještě větší roli ve světě marketingu. Značky budou muset dále posilovat své úsilí v oblasti udržitelnosti a sociální odpovědnosti, aby oslovily a udržely si důvěru svých zákazníků. Bude také důležité, aby tyto značky byly autentické ve svém přístupu k udržitelnosti a nejenom se přidávaly k trendu, ale skutečně měnily své praktiky a hodnoty. 
 

 

Hyper-personalizace pomocí velkých dat  

Dnešní spotřebitel očekává od značky personalizovaný zážitek, který je šitý na míru přímo pro ně. S obrovským množstvím dat dostupných ze sociálních sítí, webových rozhraní nebo z kamenných poboček samotných, mohou značky shromažďovat a následně aplikovat tyto informace pomocí různých druhů analýz. Výsledkem jsou hyperpersonalizované marketingové strategie, kde jsou služby, obsah, reklama, a dokonce i v některých případech samotný produkt přizpůsobeny jednotlivým spotřebitelům. Neustále vyvíjecí se Data driven marketing a AI nástroje, které pohltili svět marketingu za posledních pár let, mohou v budoucnu přinést úplně jiný pohled na marketing samotný a třeba se rozloučíme i se strategiemi, které jsou dnes zcela běžné.

V letošním roce se očekává, že hyper-personalizace bude ještě důležitějším prvkem v marketingových kampaních, a to nejen pro velké korporace, ale i pro menší podniky. Důkladné analýzy dat budou stále více využívány k tomu, aby značky mohly poskytovat zákazníkům skutečně relevantní a přizpůsobené zážitky, což v konečném důsledku povede ke zvýšení loajality zákazníků a ziskovosti pro firmy a značky. 


Video marketing a krátký obsah 

Víme, že video marketing není žádnou novinkou a jeho nárust popularity byl umocněn vzestupem platforem jako je TikTok, YouTube Shorts nebo IG Reels. Ano, víme tohle vše se stalo už nějaký ten čas zpátky a všichni tento trend známe. Jenže značky a uživatele těchto platforem jsou stále více kreativní a přistupují ke krátkým videím stále novými způsoby.

Dnes už se krátká videa nevyužívají pouze pro zábavu či podporu prodejů skrze reklamy, ale také pro vyprávění příběhů značky, netradiční způsoby viral marketingu, influencer marketing, a dokonce i při doporučování produktů samotnými uživateli prostřednictvím UGC obsahu. Využívejte video obsah, co nejvíc to jde, protože ten, kdo ho bude ignorovat a nenaučí se s ním pracovat, tak brzy nebude pro své sledující či zákazníky, tak zajímavý jako např. konkureční značka, která kvalitní video obsah využívá. 
 

 

Jak ve WeBetter udržujeme tempo s nejnovějšími marketingovými trendy a které AI nástroje jsou pro nás neocenitelné v naší každodenní práci? 
 
GPT-4 & DALL•E - Brainstorming a rešerše 
https://openai.com/ 
 
Midjourney - Generování obrázků 
https://www.midjourney.com/home?callbackUrl=%2Fexplore 
 
Copy.AI - Copywriting 
https://www.copy.ai/ 

Otter AI – Generování poznámek z meetingů 
https://otter.ai/ 

Kliknutím na „Odebírat“ souhlasíte s našimi zásadami o Ochraně osobních údajů a zasíláním pravidelných newsletterů. Odhlásit se můžete kdykoliv.