Brand není logo a logo není brand. Je to ucelená řada faktorů, se kterými je třeba pracovat konzistentně. Konzistence pomocí Fluent device je jednou z nejlepších cest.
Spotřebitelé jsou bombardováni stovkami reklamních sdělení každý den, je pro značky stále obtížnější vyniknout a zůstat v povědomí. Jak tedy zajistit, aby si lidé vaši značku skutečně zapamatovali? Odpověď se skrývá v konceptu zvaném “Fluent device”, což jsou specifické symboly nebo opakující se motivy, které značka používá napříč svou komunikací a které ji odlišují od konkurence. Tento přístup je již léty osvědčenou strategií, která může posílit dlouhodobou hodnotu vaší značky a přinést vyšší rozpoznatelnost.
Co je Fluent device?
Jednoduše řečeno, Fluent device představuje opakující se prvek nebo motiv v reklamní komunikaci, který zajišťuje, že si spotřebitelé spojí tento prvek přímo s vaší značkou. Může to být postava, melodie, grafický symbol, slogan nebo určitý příběhový rámec. Cílem je vytvořit něco natolik výrazného, že si lidé tento prvek snadno zapamatují a okamžitě ho propojí s vaší značkou.
Proč Fluent device funguje?
Fluent device funguje na principu kognitivní jednoduchosti. Lidský mozek má tendenci preferovat věci, které jsou mu již známé. Opakování posiluje asociace, což znamená, že pokud budete konzistentně používat určitý prvek v reklamní komunikaci, spotřebitelé si jej časem zafixují a spojí s vaší značkou. Tento přístup také šetří marketingové náklady, protože již nemusíte investovat tolik do neustálého budování povědomí – symbol to udělá za vás.
Několik typů Fluent device, které vám doporučujeme zařadit, pokud chcete podpořit budování vaší značky:
Tvar produktu - Toblerone čokoláda
Barva - Tiffany (tyrkysově modrá), Pokud vaši konkurenti používají primárně modrou a červenou, vy použijte třeba fialovou.
Obal - Popstar tea
Zakladatel - Steve Jobs, Elon Musk nebo Colonel Sanders
Symbol - fajfka od Nike
Hvězda (hlavní tvář) - Michael Jordan, David Beckham nebo Vojta Kotek a další...
Zvíře - ČSOB: modrý chameleon, Moneta: kocour… nebo Alzák.
Znělka - I'm lovin' it - McDonald's
Nejčastější faily při budování značky
❌ Unikátnost produktu
Mít unikátní produkt je skvělé, ale nemusí to nutně znamenat výhru. Naopak, někdy je mnohem lepší vzít již existující produkt a vytvořit z něj originální značku.
❌ Nekonzistentnost
Když každý obal, post, banner nebo billboard vypadá zcela jinak a jednou o produktu říkáme A, podruhé B, Zákazník si nás nemůže zapamatovat.
❌ Přílišná popisnost produktu
Příliš do detailu popisujeme, co vše náš produkt umí, jaké má všechny možné certifikace nebo jak je jedinečný, revoluční apod.
Tajná zbraň k odlišení vaší značky
V dnešním přeplněném trhu je budování silné a nezapomenutelné značky klíčové pro dlouhodobý úspěch. Symboly značky, neboli také “fluent device” vám může poskytnout konkurenční výhodu tím, že vytvoří unikátní identitu, kterou si vaši zákazníci snadno zapamatují. Využití opakujících se symbolů nebo motivů umožní vaší značce vystoupit z davu a zanechat trvalý dojem.
Hledáte způsob, jak se skutečně odlišit od konkurence, zkuste vyvinout vlastní Fluent device a nebo nám napište, rádi to s vámi probereme než se do toho a dáme na to pohled odborného oka. :)