Co můžeme očekávat od sociálních sítí v roce 2023?📱

13. Dec, 2022

Facebook 🔵

 

Obsah od lidí, které přímo nesledujeme 👀

Zobrazování obsahu na Facebooku funguje ve formě příspěvků od přátel, rodiny jejich změn statusů a sdílení zážitků a fotek. Ale to není žádna novinka pro nikoho z nás. 

Co když vám, ale řekneme, že Facebook nám chce nabídnout více příspěvků od lidí, které nesledujeme. Chce tak dorovnat konkurenci ve světě sociálních sítích. Např. TikTok, který nám nabízí obsah od všech uživatelů na základě naších preferencí, a ne toho koho sledujeme či nikoliv.  

Ta to funkce by měla přinést větší propojení lidí skrze FB a měla by nabízet až 40 % obsahu od uživatelů, které nesledujeme.  

Pro značky by mohlo jít o příležitost dostat se do podvědomí více lidem, a nejen skupině jejich sledujících.  

 

Zapojení avatarů ze světa Metaverse 

Meta chce lidi ohromit a nadchnout pro svět Metaverse ještě více než doposud. Toho by mohla docílit právě tím, že integruje digitální avatary na více míst v aplikaci. 

Další možnosti se objeví ve sponzorovaných předmětech pro avatary, tematických kostýmech, nových způsobech připojení a zapojení v digitálním prostoru. Připravte se na budoucnost, kde budeme prostřednictvím avatarů aktualizovat a sdílet svůj status na Facebooku nebo prostřednictvím identity avatarů navazovat spojení s ostatními. 

 

Zdroj: Social Media Today 

 

Příspěvky z VR  🕶  světa 

Očekáváme, že nám Meta poskytne nové možnosti videohovorů nebo přímého zveřejňování příspěvků přímo ze světa VR. Uživatelům by to mělo ukázat o co přicházejí, když VR nevyžívají. A zároveň předvést všechny funkce VR světa a zbrojit proti kritice vzhledu a funkčnosti tohoto virtuálního světa. 

Vzhledem k tomu, že Metaverse již využívá mnoho lidí, bude Meta také usilovat o zvýšení povědomí o své další fázi vývoje – “brýlích”.  

Brýle pro AR od společnosti Meta jsou stále ve vývoji, ale vzhledem k tomu, že má nyní zavedenější dodavatelský řetězec svých brýlí “Ray Ban Stories”, zdá se, že nejsme daleko od další fáze. Brýle s podporou AR budou pravděpodobně uvedeny na trh pro spotřebitele někdy v druhé polovině příštího roku. 

 

Zdroj: Social Media Today 

 

Instagram 📸

 

Instagram kopíruje TikTok na každém kroku a zoufale se snaží odrazit konkurenci, a to, jak se zdá, doposud fungovalo, přičemž aplikace nedávno oznámila, že má nyní až 2 miliardy aktivních uživatelů měsíčně. Jaké jsou ale predikce pro tuto sociální síť na rok 2023?  

 

Více obsahu doporučeného umělou inteligencí 

Stejně jako Facebook, i Instagram se opírá o doporučení obsahu AI, aby maximalizoval zapojení uživatelů i když to nebyl úplně vítaný doplněk. V červenci, po stížnostech od různých uživatelů, Instagram oznámil, že snižuje množství příspěvků doporučených umělou inteligencí v kanálech uživatelů. Pro Instagram je to velká změna, protože váš hlavní zdroj je nyní směs starých a nových příspěvků spolu s náhodnými aktualizacemi ze stránek, které nesledujete. 

V podstatě to teď vypadá, že to nefunguje, ale Instagram chce lidem ukázat více toho nejlepšího obsahu z celé aplikace, se zvláštním zaměřením na zvýraznění tvůrců, které také považuje za kritický hnací motor vpřed. Pokud se Instagram dokáže lépe zavděčit tvůrcům, uvidí, že více z nich bude publikovat častěji. 

 

Postup na další úroveň ⬆️

Instagram plánuje na rok 2023 rozšíření možností obsahu v jejich aplikaci. Toto rozšíření by nám mělo nabídnout nové formy obsahu ve stylu AR a 3D. Zároveň plánuje zapojení NFT a dalších nových forem kreativního obsahu do světa Instagramu.  

Očekávejte nové nástroje pro tvorbu, jako jsou GIF generované z Live Photos na IG, a také integraci nástrojů pro 3D tvorbu do samotného Instagramu. Představte si, že byste mohli aktivovat AR přímo z kreativních nástrojů v aplikaci. 

 

Zdroj: Instagram  

 

AR a další interaktivní reklamy 

To pak vede k novým příležitostem pro značky v AR reklamách a interaktivních reklamních formátech, které uživatele zaujmou všemi novými způsoby. 

Jiné platformy s tím již experimentují a opět, jak se Meta snaží vést uživatele do další fáze, budou tyto typy reklam další úrovně klíčovým odrazovým můstkem a zároveň usnadní vytváření více 3D modelů pro prostor metaverze. 

 

Živé nakupování 🛒

Instagram stále experimentuje s myšlenkou nakupování v přímém přenosu. Pokud se to stane větším lákadlem, mohlo by to být pro aplikaci velký výdělek a zároveň by to posílilo její možnosti obchodování in-stream. Můžeme očekávat i obrovský tlak se strany Instagramu prostřednictvím nové záložky přímo v aplikaci.  

Větší oznámení novinek o živém nakupování předpokládáme začátkem roku 2023.  

 

Ještě více 🎥REELS🎥

Na více místech aplikace by se také měla objevovat videa Reels, neboť jsou momentálně nejrychleji rostoucím formátem obsahu. Instagram by se měl také vrátit k testování full-screen feedu, a to u vybraných uživatelů, kteří se nejčastěji zapojují do Reels a Stories. 

 

Zdroj: 9to5mac

 

Twitter 🐦

 

Co se stane ve světě sociální sítě Twitter v nejbližší době nikdo přesně neví. Už jen kvůli tomu, že síť má nového šéfa Elona Muska. Predikovat, ale můžeme podle vyjádření Muska prostřednictvím jeho twettů.  

 

Zdroj: The New York Times 

 

Větší tlak na předplatné 

Musk opakovaně poznamenal, že chce využít předplatné jako nástroj ke zvýšení příjmů samotného Twitteru a zároveň poskytnout další krok, který aplikaci zbaví robotů, což je klíčové k prosazení jeho přístupu k sítí.  

Jak to tedy udělá? 

Existují různé pohledy, ale zdá se, že nejpravděpodobnější je, že Musk bude chtít účtovat firmám měsíční poplatek za používání aplikace tím, že jim nabídne vylepšené analytické funkce a nástroje. 

Musk také vznesl myšlenku účtovat uživatelům malý poplatek za tweetování, od čehož později ustoupil, přičemž zavedl měsíční poplatky uživatelům s ověřeným profilem za jeho udržení.

 

Twitter 2️⃣.0️⃣

Elon Musk plánuje spuštění  tkz. Twitteru 2.0. Ten by měl obsahovat možnost využit více znaků na jeden tweet a to dokonce až na 4 000 znaků. Twitter také znovu zavedl Blue Verified - možnost zakoupení verifikace. Ta se momentálně rozlišuje barevností verifikačního štítku - profily vládních orgánu dostanou šedivou ikonku, firmy získají zlatou a všichni ostatní verifikaci modrou. 

Zároveň zavádí i další nástroj pro boj proti fake profilům, a to prostřednictvím firemních odznaků, které se budou zobrazovat vedle zaškrtávacích políček schválených profilů a účtů zaměstnanců společností. 

 

 

 

Nový algoritmus  

Pro Muska je další důležitý krok algoritmus, který implementuje způsob, jak uživatelům lépe porozumět a ověřit si jejich zkušenosti s Twitterem. Dosáhnout by toho mohl tak, že jim dá možnost vybrat si, které algoritmické prvky ovlivňují jejich hlavní kanál, a umožní jim ovládat své vlastní zobrazení.  

Existuje několik zajímavých nápadů, ale myslíme si, že větší výzvou bude skutečně přimět lidi, aby provedli proces výběru a implementace algoritmických modifikátorů. Protože co si budeme nalhávat většina lidí se chce jen přihlásit a vidět, co se na Twitteru a ve světě právě děje. 

V aplikaci by mohl existovat způsob, jak to zjednodušit a vylepšit, ale snaha přimět uživatele, aby se zapojili do stále techničtějších prvků, aby mohli definovat své zkušenosti, se nezdá jako cesta ke zlepšení uživatelského rozhraní. 

 

Linkedln 🏢

 

Vylepšení nástrojů 🛠️ pro videa 

Stejně jako všechny platformy i LinkedIn zaznamenal více lidí, kteří v aplikaci konzumují více videoobsahu, a na základě toho můžeme očekávat, že LinkedIn přidá další video nástroje a rozšíří své stávající funkce úvodního videa a videochatu. 

Od LinkedInu očekávejte pokročilejší video nástroje, které staví na jeho funkcích Event, včetně možností videokonferencí typu Zoom, živých přenosů a pokročilejších nástrojů k propojení uchazečů o zaměstnání s potenciálními zaměstnavateli. 

V aplikaci se již odehrává spousta video interakcí, které by mohly být zajímavé, a můžete očekávat, že LinkedIn se na to více zaměří a možná dokonce přidá do aplikace vyhrazenou kartu videa. 

 

Zdroj: Linkedln Engineering 

 

Větší důraz na zvuk 🔊

V podobném duchu se LinkedIn jeví jako ideální místo pro pořádání profesionálních audio akcí a dělá z nich větší zaměření pro profesionální zapojení. 

LinkedIn během posledního roku vyvíjel své “audio rooms” a očekáváme, že se pokusí tuto možnost rozšířit, aby v rámci aplikace poskytoval trvalejší, přístupnější profesionální a specializovaný obsah. 

 

TikTok 🎵

 

Nové platby 💰 tvůrcům 

Platby pro tvůrce se staly pro aplikaci problémem, protože její “Creator Fund” jednoduše neposkytuje impuls pro velké tvůrce, aby nadále zveřejňovali videa na TikTok. 

Problém s fondem pro tvůrce je v tom, že jak se TikTok zvětšuje, výplatní částky se zmenšují, takže jak TikTok těží z obsahu tvůrců, dostávají tito tvůrci nižší výplaty. 

TikTok zkouší nové nástroje, aby dostali zaplaceno především ty nejlepší hvězdy TikToku. Ale když YouTube spouští nový pohled na zpeněžení “shorts”, bude muset vyzkoušet jiné metody, jak udržet peníze v toku. Jinak riskuje, že úplně ztratí své talentované tvůrce a s nimi i obsah. 

Očekáváme, že TikTok otestuje podobný platební proces jako videoprogram YouTube, který vyplácí nejúspěšnějším videím procento z celkového příjmu reklam na základě zhlédnutí. Není top dokonalý systém, ale poskytlo by to větší motivaci k tomu, aby nejlepší umělci zůstali nadále věrný aplikaci. 

 

 

 

Oddělení od ČKS 🐼

Pro TikTok je momentálně klíčové prokázat, že není spojen s ČKS a že funguje zcela odděleně od čínské vlády. Můžete očekávat, že tlak na TikTok zůstane silný i v roce 2023, což jej pravděpodobně donutí přijmout ještě více opatření, která prokážou, že k uživatelským datům nemají přístup zástupci čínské vlády nebo je nepoužívají pro jiné alternativní účely. 

TikTok již uzavřel dohodu se společností Oracle se sídlem v USA na ukládání informací o uživatelích v USA. Zdá se to jako dobrý krok – a zdá se, že TikTok doufá, že to bude stačit, ale máme podezření, že v roce 2023 bude potřeba jít ještě dále, aby se prokázalo, že Čína nemá přístup k informacím o uživatelích z USA nebo jiných států. 

A opět by se to mohlo stát pro aplikaci větším problémem, pokud se zhorší již tak napjaté zahraniční vztahy. Posun nesprávným směrem by skutečně mohl vést k tomu, že TikTok bude opět čelit zákazům.