Top 14 reklam roku 2022 z českých luhů a hájů i zahraničí

18. Jan, 2023

Inspirace a pěkných reklam není nikdy dost. 
Náš kreativní stratég Ondra Duka si pro vás připravil výběr reklam z Čech a zahraničí, které považujeme za to nejlepší v roce 2022!   

 

Amnesty International 

U pro-bono klientů mají agentury často mnohem volnější ruce, než u těch korporátních. V případě přemotivovaných kreativců to může být úskalím, zde je to však trefa do černého! Díky strhující a mrazivé syrovosti na spot jen tak nezapomeneme! Tak co, kdo z Vás také napíše dopis?  

  

Bernard 

Známe to všichni, klienti mají často přehnané ambice, co se požadované obsažnosti informací týče. Jako balzám na duši proto působí spot, kde chronologicky seřazený děj plyne s volností a milou emocí.  Subtilně je komunikována i samotná tradice značky. Jde to ale i bez bujarého připíjení. Spot je povzbuzením v nelehké době, s jasným a silným sdělením směrem k publiku. Radosti prostě byly a budou.   

 

Srovnej to 

Srovnejto.cz pokračuje v komunikaci s Tomášem Srovnaným. Přidalo navíc hezkou sérii studiových spotů se spoustou oku lahodících elementů. Přidejme výrazný color code značky, umně použitý device, jasně komunikovaný produktový benefit a důstojné pokračovaní originální kampaně je na světě! 

 

Lidl 

Letos se s hudebními spoty poměrně roztrhl pytel! Některé, jako třeba Michal David a Penny či Přemek Forejt  byly slušně řečeno… diskutabilní. 

Lidl je ovšem jiná liga - chytlavá melodie i text, ale zároveň jasná komunikace vlastních produktů a služeb.  A ty miniaturní vtipné vychytávky, Gnocci, Flanelky, Bulgur, Borruvky… Třešnička na dortu.  

 

Rossmann 

Známe to z filmů. Navázat na prvotní úspěch neméně kvalitní “dvojkou” je těžké… Značce Rossman se to ale rozhodně povedlo. Insight je tentokrát odlišný, pochopí ho snad jedině maminky a v závěru možná i bystřejší dospívající dcery. Pokud ale cílí na ně, je to v pořádku. Vsadili bychom boty, že referencí při prezentaci konceptu byl spot Kofoly z roku 2016 let s názvem “Dcera” aka “Prosím tě, nic neříkej!”.  

 

Fio Banka 

V reklamách máme humor rádi a lehce nekorektní série se Štěpánem Kozubem a Fio banka se prostě povedla. Prostředí kolotočářů je vděčné a vyloženě nahrává přiznaně přehnaným hereckým akcím, vždy srozumitelně, ač občas trochu prvoplánově, navázaným na produkt či službu. Jen tedy…. koho mají reprezentovat ti kolotočáři? Klienty?  

 

Birell  

Nepřivírejme oči nad současnými trendy, které nejsou zrovna úplně korektní. Pojďme si z toho spíš udělat srandu. Toho se držel Birell, který využívá herce Tomáše Zástěru, jenž představuje atributy produktů erotickým způsobem, protože je to prostě a jednoduše šťavnaťoučké… A ruku na mužské srdce, kolik značek by si podpořilo založení profilu na Only Fans?  

Na “bezpečných” trendech se chce svézt a přiživit téměř každý... Využít pro svou kampaň trendy, o kterých se “ve slušné společnosti nehovoří”, chce ale notnou dávku odvahy - a tu Birrel prokázal! Tomáš Zástěra představující atributy produktů erotickým způsobem, s odkazem na Only Fans profil brandu; koho by to nechytlo? Nás rozhodně ano!  

 

Dove 

Dove se již před časem rozhodlo zaměřit se na sociální témata. Velmi známý social experiment “jak se ženy vidí” vystřídalo téma jiné - důvěra, (ne)bezpečí a mateřské pouto. Výborné provedení a citlivý přístup jsou zde zárukou úspěchu. 

 

Nike  

Nike: Dynamika. Energie. Odhodlání. Tradice. Osobnosti. A za ta léta velmi vysokého standardu najdeme jistě i další pojítka. Letošní kampaň nás potěšila, a přinesla posun od motivujícího a poměrně poklidného manifesta, k dynamickému spotu dramatizujícímu sportovní příběhy, zažité během jednoho relativně obyčejného života. Dejme sportovcům kredit - náš život je prošpikován úžasnými výkony a my můžeme být rádi, že jsme u toho.  

 

KIA 

Dejte do reklamy pejska a bude to fungovat! Pro auta a piva je vždy poměrně složité najít USP značky, ale tady to ani nebylo potřeba. Mile natočená reklama a příběh začátku přátelství pejska a člověka, který mu dobitím zachrání život. Jak prosté. A ta hudba! 

 

Heineken 

A teď tedy ten pivní segment. Happiness a togetherness jsou tak nějak standardem, ale když to uděláte nesexy a navíc s návazností na palčivé téma, jež nás trápilo počas doby covidové, vznikne nám otázka: očkovat se či neočkovat? Dle Heinekenu rozhodně očkovat.  

 

IKEA 

Rozehraj svou fantazii. Značka IKEA má očekávání pro své produkty a komunikaci nastavenou vysoko. Vybraná reklama nabízí krásné vizuální zpracování a dynamickou práci s kamerou. Tyto prostředky nás provedou přes různé zážitky, až po spokojený domov. Je to prosté. Když se to ale udělá řemeslně skvěle, je radost se dívat a vy prostě máte chuť si příští den přehodnotit plány a…. jít do IKEA si jen tak na chvilku (rozuměj na 2 hodiny) projít. 

 

Daraz 

Kdo napočítá počet triků dostane zásilku až domů! Famózní kamera, nespočet triků a trochu bláznivých změn prostředí. To přece mladá generace miluje a když do toho ještě nenuceně a zajímavě odvyprávíme benefity služby, máme vyhráno. 🙂 

 

A na závěr, gratulace pro všechny, co dočetli až sem…. Nejedná se úplně o reklamu, ale samotný účel je přesně tím důvodem, proč reklamy milujeme. Udělat společnost lepší.  

3 044 studentů středních škol nedostudovalo. Byli zastřeleni. Jak to vkusně dramatizovat? Prezentací pro 3 044 neobsazených židlích. Jestli je co na zámořských filmech obdivovat, jsou to, s výjimkou efektů, hlavně dokumenty, reportáže, stupňování napětí a autentické reakce.  

Dovedli byste hrát přednášejícího, aniž by se vám netřásl hlas, Silné. Silné. Silné. “Very smart and touching”, excelentní pro PR i virální potenciál.  

Kliknutím na „Odebírat“ souhlasíte s našimi zásadami o Ochraně osobních údajů a zasíláním pravidelných newsletterů. Odhlásit se můžete kdykoliv.