Zdravotnický sektor zažívá dynamický růst, poháněný nejen rychlým vývojem technologií a inovací, ale i změnami v chování spotřebitelů, kteří stále více kladou důraz na preventivní péči, zdravý životní styl a wellness. To vytváří zvýšený tlak na firmy, aby nejen reagovaly na tyto trendy, ale také aby si zachovaly důvěryhodnost a transparentnost. V tomto konkurenčním prostředí je úspěch podmíněn precizním a promyšleným marketingem, který zohledňuje jak přísné regulační požadavky, tak potřebu vzdělávání a empatické komunikace se zákazníky.
1. Striktní regulace a compliance
Jedním z hlavních specifik marketingu pro Health segment jsou přísné regulační požadavky. Každá kampaň musí být v souladu s právními předpisy, což omezuje kreativní volnost, ale zároveň nabízí prostor pro inovace. Důležité je vybalancovat kreativní nápady a dodržování pravidel, což jsme úspěšně prokázali v kampaních pro našeho klienta Cara Plasma, kterému pomáháme růst už více než 1,5 roku a několik dalších značek.
2. Edukace a budování důvěry nad prodej
Zdravotnické společnosti musí klást důraz na edukaci zákazníků a pacientů. Věříme, že úspěšný marketing ve zdravotnictví by neměl být zaměřen jen na prodej, ale také na budování důvěry prostřednictvím kvalitního obsahu. V našich kampaních pro Cara Plasmu jsme například kladli důraz na vzdělávání dárců plazmy, a budování kredibility, což vedlo k lepší informovanosti a následnému zvýšení loajality dárců.
💡 Tip od WeBetter
Vytvářejte vzdělávací videa na soc. sítě a pište články na blog, které vysvětlují, jak zdravotnický produkt nebo služba přispívá k lepšímu zdraví, nebo vysvětlete složení produktu a vyzdvihněte to, co má pro tělo blahodárné účinky.
Důvěru, ale samozřejmě nejvíce vybudujete tím, že váš produkt nebo službu bude používat co nejvíce lidí a budou o tom rádi sami mluvit “nahlas” tzv. WOM (word of mouth).
Jak ale tohoto docílit, když zákazníky nemáme? Rozdejte produkty mezi lidi za recenzy nebo natočené video z průběhu testování. Zapojte lidi, které sleduje alespoň 1000+ lidí na soc. sítích, kteří vytvoří jednoduchý obsah na sociální sítě a dostanou ho mezi svoje sledující, kteří nejsou tak zvyklí na reklamní obsah jako u běžných influencerů..
Tyto všechny výstupy sdílejte na svoje sociální sítě nebo je mějte přímo na webu.
3. Citlivý a empatický tón komunikace
Komunikace ve zdravotnictví vyžaduje speciální tón – empatický, citlivý a srozumitelný. Důležitá je práce s emocemi a vytvářet kampaně, které nejen zaujmou, ale také citlivě reagují na potřeby klientů a pacientů. Díky těmto vlastnostem se nám podařilo získat silnou důvěru klientů v Health segmentu.
💡 Tip od WeBetter
UGC videa jsou nástrojem, které aktuálně extrémně dobře fungují a stále spousta lidí mimo marketingovou bublinu je nerozezná od klasického reklamního videa.
4. Boj proti dezinformacím
Internet je plný informací o zdraví, ale bohužel ne všechno, co se tam dočtete, je pravda. Pacienti/zákazníci tak mohou snadno narazit na zavádějící rady, které mohou vést ke špatným rozhodnutím o léčbě.
Je proto nezbytné, aby poskytovatelé zdravotní péče, či výrobci aktivně bojovali proti těmto nepřesnostem a poskytovali ověřené informace. Opět například pomocí jednoduchých reels videí nebo carousel postů.
5. Využití dat pro přesné cílení
Data hrají v marketingu čím dál tím větší roli, a to platí i v oblasti zdravotnictví. Máme je sice až na 5. místě, ale spíše bychom s tím měli začínat. Co by vás mělo zajímat?
💡 Tip od WeBetter: Co je dobré zjistit?
Identifikujte cílovou skupinu
- Zjistíme, co jsou obavy a problémy potenciálního zákazníka
- Proč se obávájí využití našeho produktu nebo služby a upřednostňuje jinou
- Jaké jsou jejich motivace
- Cenová senzibilita na produkty / služby
Personalizujte obsah – Používejte data ke tvorbě personalizovaných marketingových sdělení. Persony z cílových skupin jsou většinou v jiné věkové kategorii. Každý z nich má jiné obavy a problémy, jiný cit pro design a komunikaci. Je dobré pro například mladší cílovku mít na vizuálu stejně starého člověka ne naopak.
A/B testujte – Testujte různé varianty kampaní a kreativ, abyste zjistili, která verze nejlépe oslovuje vaši cílovou skupinu a až do těch co jsou nejlepší investujte největší obnos peněz.
Využití sezónních a behaviorálních trendů – Například v chřipkové sezóně cílit na zákazníky s prevencí a posílením imunity. Na jaře jsou zase alergie apod.
Marketing ve zdravotnictví není jen o dodržování pravidel, ale o nalezení rovnováhy mezi kreativními nápady a odborným přístupem. S týmem WeBetter máte jistotu, že vaše kampaně budou nejen originální, ale také efektivní, přesné a v souladu s veškerými předpisy.
Díky našim úspěchům s klienty, jako jsou Merck, Cara Plasma, Alterna Medica, Alpen Pharma a další, jsme schopni aplikovat naše know-how i na klienty s odlišnými obchodními modely ve zdravotnictví a přinést měřitelné výsledky napříč různými segmenty.